قول

خبر هاااام ||

« الشات مضيعة للوقت و المال .. و نشر فساد إجتماعي يؤثر على المجتمع»

الجمعة، 6 يناير، 2012

شات قناة المولد , شات قناة شعبيات , شات قناة المصراوية

شات يشمل الناس الشعبيين و قنوات مثل قناة المولد و قناة شعبيات و قناة
المصراوية و غيرها من قنوات تعرض الأغاني الشعبية ..
و في الحقيقة هي أغاني مزعجة و كريهة تذكرك أول ما تستمع إليها إلى فيلم
الكيف بتاع محمود عبد العزيز و يحيى الفخراني 
و كيف اتسخ كيف الناس بطريقة مؤلمة لمن يمر فقط على هذه القنوات
الأغاني الشعبية زمان كانت اغاني كل الناس و كانت أغني راقية نظيفة 
تخاطب العقل و تسعد الناس و تحتوى على عبرة 
و فكرة مشروعة أما أغاني هذه القنوات ولا أقول كل ما تعرضه و لكن إذا أردت ان تدرك أن الذوق العام انحط انحطاطاً غير طبيعى فلتستمع
لهذه التراهات ما يسمى بالأغاني الشعبية 
و الأغاني الشعبية منها براء .. أين اغنية (( أنا مش عارفني بتاعة عبد الباسط حمودة )) اغنية جميلة و هادئة و شعبية حلوة أين اغاني عبد المطلب 
و ليس قلة الأدب و شرب المخدرات و الرقص الفاضح
يسمى شعبي
هذا ليس شعبي و إنما شعبي من
الخمارات و الغرز و المحششين
نعم شعبي المحششين و مرتادي السجون
 و إن كان يظهر بعض الغاني الكويسة  و لكن قليلة جدا جدا
و كل من يكتب على هذا الشات محدود الذكاء من رسائله
و انا لا أقول الجميع و لكن
الرحمة حلوة .. لقد لوثتوا الهواء و المسامع
و الرؤية و ماذا بعد



‏هناك 255 تعليقًا:

  1. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    ردحذف
  2. كل عام وانتم بخير

    ردحذف
  3. الحاوى بيصبح على الحلى ناس

    ردحذف
  4. البرنس بيصبح على شعبيات

    ردحذف
  5. هلو منورين
    ممكن نتعرف

    ردحذف
  6. سلام عليكم انا اميره الصمت

    ردحذف
    الردود
    1. صباح الفل معطر بالورد

      حذف
    2. محمد البرنس

      حذف
    3. ابراهيم احمد4 مارس، 2012 6:08 م

      مساء الورد عليكم

      حذف
    4. اية من الجمالية مساء الورد

      حذف
    5. هاي ايه مساء النور ممكن نتعرف

      حذف
    6. ازيكم

      حذف
  7. السلام عليكم انا فرحان بقناة المولد جدواجمل التهانىا

    ردحذف
  8. صباح الخير ............ ممكن تسجل اسمى ب جوجو عصفور

    ردحذف
  9. عايزه اعرف اه مواصفات برجى واسم شريك حياتى تاريخ ميلادى 5|12|1994

    ردحذف
  10. هلا والله

    ردحذف
    الردود
    1. بحبكو

      حذف
    2. اهداء الي اهالي بلد الصمود السويس والي الاهل والاصدقاء

      حذف
  11. صباح الخير ابو روضه

    ردحذف
  12. هلا وغلا انا ريفال وعايزة اعرف اسم شريك حياتى وتاريخ ميلادى 18-7-1993

    ردحذف
  13. هااااااااااى مساء الخير على احلى الناس انا ساسو

    ردحذف
  14. هااااااااااااى انا سارة ممكن اعرف توافق برجى الجوزاء مع حبيبى محمود ميلادوه 18\1\1992

    ردحذف
  15. اية يا ايمان انا محمد

    ردحذف
  16. هاااااااااااااااااي انا محمد عايز اعرف توافق برج القوس مع حبيبتى ايمان

    ردحذف
  17. هاااااااااااااي انا احمد ممكن اتعرف ببنت صادقة

    ردحذف
    الردود
    1. عاشقه الدموع29 فبراير، 2012 7:46 م

      هااااااااااااااي ازيك ياحمد لو عايز تتعرف علي بنت صادقه للصداقه ممكن تقبلني صديقه ليك

      حذف
    2. اهلا يا عااشقةاالدموع
      ليه دمووع و الدننيا حلوةة انت منين

      حذف
    3. هاااااااى

      حذف
  18. اااااااااااااا

    ردحذف
  19. elprince 20/6 محمد

    ردحذف
  20. هاى اناادم من الجيزه

    ردحذف
    الردود
    1. هاااااى انا كريم ابن مصر وربينا يحميكى يامصر ويمى شعبك رديف 1/9/2013

      حذف
  21. السلام عليكم \ سامح الصادق

    ردحذف
  22. كيمـــــــــو29 يناير، 2012 2:05 م

    كريم طــــــــارق محسن يارب هون رديف 1/9/2013

    ردحذف
  23. الرديف1.9.2012 توحد اللة محمود فيصل

    ردحذف
  24. سلام عليكم ممكن تسجيل اسمى ب رودى ع شان ندردش يا ريت

    ردحذف
  25. وعليكم السلام ي سامح

    ردحذف
  26. رديف 1.9.2012 توحد اللة محمود فيصل الجيزة وادب الجيزة

    ردحذف
  27. ةاااااااااااااااااى محمود فيصل رديف 1.9.2012احمد رضا محمود.العريس احمد عثمان

    ردحذف
  28. تحية رديف 1.3.2012احمد شعبان.هشام .جدو .ابو هريدي.ابو عثمان .محمود فيصل

    ردحذف
  29. العريس احمد عثمان فرحة 2.2.2012اخوك محمود فيصل

    ردحذف
  30. هاى عليكوا يا شباب

    ردحذف
  31. احمد 14/12/1992 ممكن اعرف اسم عروستى وسنها وبرجها؟

    ردحذف
  32. ياناس يا عسل تيتو وصل عاملين ايه

    ردحذف
    الردود
    1. ازيك تيتو انا اية ممكن اكون صديقة ويكون ليا الشرف لو عرفتنى بحضرتك

      حذف
    2. سلام عليكم

      حذف
    3. hhhhhhh

      حذف
  33. احله تحيه عى الشباب الاميرايه

    ردحذف
  34. اجمل تحياتى لى امى ام ايمن ابنك محمد

    ردحذف
  35. كل عام وانتم بخير بمناسبه مولد النبى

    ردحذف
  36. اجمل تحياتى لى ابو خطوه من الاميرايه

    ردحذف
  37. محمود فيصل .واحمدرضا .فرحة .احمد عثمان

    ردحذف
  38. رديف 1.9.2012توحداللة محمود فيصل

    ردحذف
  39. هاى انا صديقة جديدة تقبلونى انا اية

    ردحذف
  40. هاااااااااااااااى احمد شعبان انا محمود فيصل

    ردحذف
  41. ثلاثين يوم يا قلة النوم محمودفيصل

    ردحذف
  42. مساء الخير ممكن اكون صديقة انا اسمى هايدى

    ردحذف
  43. كل سنة وانتم طيبين بمسبة المولدالنبوى الشريف محمودفيصل

    ردحذف
  44. عيسي نبي وموسي نبي وكل الالية نبي يصلي علية محمودفيصل

    ردحذف
  45. تحية خاصة رديفة النار 1.9.2012 احمدرضا .محمودفيصل.سيداحمد.

    ردحذف
  46. احمد مجدى بيمسى ويصبح على قنوات الشعبى

    ردحذف
    الردود
    1. انا احمد مجدى بحب اقدم تحية خاصة لقنوات الشعبية

      حذف
  47. باللة عليكم ردو علية انا اية

    ردحذف
  48. والله قناة جامدة اوى

    ردحذف
  49. انا اسمى نور عايز اعرف اسم شريكت حياتى

    ردحذف
  50. توتة يا اختى انا بحبك اوى كل سنة وانتى طيبة اخوكى محمود

    ردحذف
    الردود
    1. انا اسمى محمود عايز اتعرف

      حذف
    2. انتا مين

      حذف
  51. اية انتى كم سنة

    ردحذف
  52. اية انتى نمتى ولا اية

    ردحذف
  53. انا بحبك يا رحاب انا محمود

    ردحذف
  54. انا 20 سنة

    ردحذف
  55. لية كل الشباب بتخدع ومش عرفين يعنى اية حب انا هايدى

    ردحذف
  56. ومفكرين اننا لعبة فى ايديكم

    ردحذف
  57. سجل هايدى

    ردحذف
  58. ممكن اعرف الكنترول دة اية شغلتة انا اية ويا ريت حد يفهمنى ادخل شات المولد ازاى بليز يا كنتو

    ردحذف
  59. شيبو نسال الله الصبر والسلوان لاهالي الفقداء نسال الله ان يتقبلهم من الشهداء

    ردحذف
  60. ممكن نتعرف انا شيبو

    ردحذف
  61. مساء ابخير انا اية مفيش رد ولا اية

    ردحذف
  62. هاااااااااااى
    انا محمد
    انا عايز اجوز بنت محترمه بجد انا من الاقصر سنه 23

    ردحذف
  63. هاي ممكن اعرف نسبه الحب بين محمود وايه

    ردحذف
    الردود
    1. هااااااااااي

      حذف
    2. هاااااااااااااااااااااااااااااااى

      حذف
  64. انا محمد من الفيوم وعايز اعرف اسم شريك حياتى انا من مواليد 11/5/1997

    ردحذف
  65. انا اسمى محمد سيف محتاج اعرف اسم شريكه حياتى

    ردحذف
  66. رديف دفعه الابطال1/9/1012 الكورى وبس

    ردحذف
  67. انا محمود رضا بمسى وبصبح على الحاج رضا واولاده وفرحه الاستاز احمد

    ردحذف
  68. انا noor احب اكون صديقة

    ردحذف
  69. لية محدش بيرد انا noor

    ردحذف
  70. هاااااااااااااى ممكن بنت من الاقصر

    ردحذف
  71. نصيحة بلاش من على الشات

    ردحذف
  72. ال عاوز يتعرف يكلمني فون اانا سبع الرجال المحلاوي

    ردحذف
  73. انا علاء عاوز اسمع اغنية محمود اليثى سوق البنات

    ردحذف
  74. نجم المنصورية علاء حسين

    ردحذف
  75. صباح اليويو علي كل الموجدن علي القناه تحياتي لمن دمر حياتي

    ردحذف
  76. انا مى عايزة اعرف اسم شريك حياتى وسنه وبلده ومهنته وسنته الجواز 10/5/1997

    ردحذف
  77. السلام عليكم انا عايز اسجل في شات قناة المولد بس الزي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  78. اسلام شيندى11 مارس، 2012 12:55 م

    اشيك وارق تحية للجاى واللى فات على قناة شعبيات
    اسلام شيندى زعيم السلام ودولسيكا

    ردحذف
  79. اجمل تحيا لاجمل قناة شعبية فى مصر من زيزو المصرى

    ردحذف
  80. احمد رجب بيصبح على الجميع

    ردحذف
  81. ابو رجب بيصبح على الكل

    ردحذف
  82. هاااي حابب اتعرف عليكم انا اسمي MeKo

    ردحذف
  83. كيمو ماتريكس يحيكو من المنوفية قناة المولد اسطورة الغناء الشعبي

    ردحذف
  84. هاى ممكن اتعرف عليكم

    ردحذف
  85. بحبك اوي اوي ونفسي اشوفيك دلوقتي ياريت يجيلكي رسالتي ليكي انا بموت فيكي وبعشقيك اوي

    ردحذف
  86. بحبك اوي اوي وبعشقك ومش عايزيك تزعلي مني

    ردحذف
  87. تحية وســــــــــــــــــــــلام كبير لقتاة شعبيات من الفنان ياسر نبوى وصلاح الشحات

    ردحذف
    الردود
    1. انا بحبك
      يا توحه اوى ونفس تكونى ليه

      حذف
  88. عاشق ليالي القمر عشق العيون السود غوانى السهر
    صلاحـــــــــــــــــــ الشـــــــــــــحات
    برنس الشرقيـــــــــــــــه

    ردحذف
  89. ياسر النبوى اسير العذاب6 أبريل، 2012 1:30 م

    هااااااااااااااااااااااااى نونوس اخبارك ايه وحشتييييييييييييني قووووووووووووووووووووى صلاح

    ردحذف
  90. ياسر النبوى اسير العذاب6 أبريل، 2012 1:35 م

    اهداء حــــــــــــــــــــــــــــاار لقناة شعبيات من ابو ملكــــــــــــــــــ
    ياسر النبوى ابو لاخضر شرقيه

    ردحذف
  91. هاي أنا أحمد خالد من المرج وبحب أمسي علي الناس الظالمه الحبايب اللي جرحوني واتخدعت فيهم

    ردحذف
  92. دايما الواحد يحب باءخلاص البنت ويشتريها ويضحي عشانها وفي الأخر هي بتبيع مش عارف علي خيبة ايه

    ردحذف
    الردود
    1. بمسي علي قناة وحبايب شعبيات وربنا يكفينا شر الفراق

      حذف
  93. عبالرحيم عوادسعدالله13 أبريل، 2012 3:53 م

    عبدالرحيم اوعمروسوهاجى بلصفوره
    ودى المس الشمس .واكتب فى السماءاسمك.ولماييجى الليل اكتب على كل نجمه بحبك .شيراهان

    ردحذف
  94. تحيه من احمد عواد الى اصحابى مصطفى جلال والحسينى علاء بلحب والاخلاص

    ردحذف
  95. هاااااااااااااااااااااى انا نور

    ردحذف
  96. هاااااااااااااااااااى

    ردحذف
  97. صباح الورد عليكم

    ردحذف
  98. عايزة اعرف اسم وعنوان شريك حياتي وسنة الخطوبة والجواز 20/2/1996

    ردحذف
  99. انا رضا 24/5/1989 وحبيبتي24/5/1989 عايز اعرف نسبة الحب واللابراج

    ردحذف
  100. انا بحب حميد من بنى عبيد 16 سنه وانا ابراهيم من دمياط 19 سنه

    ردحذف
  101. عايزة اشترك فى قناة المولد

    ردحذف
  102. صباخ النور على الحلوين اللى منورين الشات كله

    ردحذف
  103. هاى انا على الماجيك من الجيزه احب اتعرف عليكم ممكن

    ردحذف
  104. النجم عاطف سلطان هنسمعه امتي محمود من الاسكندريه

    ردحذف
  105. الجن الجن الجن ميت غمر بحبك يا أمل

    ردحذف
  106. انا محمد بامووووووووووووووت ف ايمان

    ردحذف
  107. محمد وايمان يارب مايفرقنا الزمان

    ردحذف
  108. انا اوكا ســــ20ــــنه من كايرو ابحث عن فتاه جاده للصداقه او للحب

    ردحذف
  109. مياده انتى فين يا بنتى ؟؟؟

    ردحذف
  110. انا عاوز اعرف مدى التوافق بينى وبين الحب انا5/6/1997 لو سمحت عاوز اعرف اسم حبببى ايه ؟؟؟

    ردحذف
    الردود
    1. سجل سامر

      حذف
    2. بحبك يا سمر بحبك يا سمر وهفضل احبك لاخر يوم فى عمرى وممكن تبعتى رسالةتانية علشان الرسالة الاولى ما جاتش

      حذف
    3. ممكن اتعرف على حد

      حذف
  111. انا بحب قناة المصراويه

    ردحذف
  112. انا ملك بحب احمد اووووى

    ردحذف
  113. انا مللك بحبك اووووووى يا احمد وربنا يخليك ليا يااااارب

    ردحذف
  114. انا وليد البحراوى من البحيره 20سنه احب ان اتعرف ع بنت محترمه ورومنسيه

    ردحذف
  115. هاااى ممكن اصدقاء بنات

    ردحذف
  116. انا رحمة وعايزةاعرف اسم شريك حياتى انا مواليد 3/3/1998

    ردحذف
  117. تحياتى للجميع وعلى احلى قنااااه والتحيه للدنيا والتحيه للنا س ..احمد الكاس منوفيه

    ردحذف
  118. هاى ممكن نتعرف على الناس ال هنا

    ردحذف
  119. انا اسلام مسعد من كفر الدوار وعمرو عايزين اغنيه انا كدا عملت ال عليا ممكن بعد ازنكم تجيبوها

    ردحذف
  120. ميدو المشاكس10 يونيو، 2012 2:34 م

    ازيكم انا صديق جديد واسمي ميدو ممكنت اتعرف عليكم

    ردحذف
  121. ميدو المشاكس10 يونيو، 2012 2:35 م

    ممكن اتعرف علي صديق او صديقة مخلصة علشان انا تعبت من الصحاب

    ردحذف
  122. هاااااااااااااااى حبيب قلبى

    ردحذف
  123. مرحبا اناا ريمان من فلسطين سعيدة بقناة المولد واتمنى التقدم لهاا مزيذا من التقدم والنجاح

    ردحذف
  124. ممكن اعرف كل حاجة عن شريك حياتى اناموليد1998/4/28

    ردحذف
  125. على فكرة كل القنوات دى مالهاش قيمة وكله حاجات فارغة

    ردحذف
  126. انا نادر

    ردحذف
  127. انا اسمى شادى شادى هريهر مهندس اريد التعرف

    ردحذف
  128. انا شادى هريهر اريد اغنية احمد مكى

    ردحذف
  129. هااااااااااى

    ردحذف
  130. انا الماجيك علاء وبحب اكون مفضل على الناس واكون مجبوب من الجميع

    ردحذف
  131. انا الماجيك علاء والماجيك بيقول افضل قنا شعبيه يا شعبياااااااااات يا برنسيسه

    ردحذف
  132. هاااااااااااااااااااااااااى

    ردحذف
  133. اريد اغنية بوسى لفى بينا يا دنيا
    من فلم الالمانى

    ردحذف
  134. اريد كلب حسن عبدالوهاب فى مولد الجزيره

    ردحذف
  135. أنا مشتركة جديدة عليزة اتعرف على اصدقاء

    ردحذف
    الردود
    1. ana eslam momken nokon asdekaa

      حذف
  136. انامصطفى عايزه اتعرف على اصدقاء

    ردحذف
  137. مساء الجمال على احلى قناة قناة المولد ممكن كليب محمد محى(اسلام)

    ردحذف
  138. HeMa Vic بيمسي ع الجمبع

    ردحذف
    الردود
    1. مساء الفول علبك عمرو بيحيك

      حذف
  139. هاااااااى انا ريهام من اسكندريه 19 سنه عايزه اتعرف على شاب محترم

    ردحذف
    الردود
    1. هاااااااااااي ريهام انا ميدو

      حذف
  140. والله بحبك يا اميرة كريم حبيبك مستنيكى

    ردحذف
  141. القطة نانا ملكة روتانا4 يوليو، 2012 3:26 م

    هاااااااااى انا ندى وعاوزة اعرف اسم شريك حياتى انا مواليد 17/7/1998

    ردحذف
  142. هااااى المزيع دة ملووووووووووش حل والله

    ردحذف
  143. هاى انا خالد من ميت غمر ممكن اعرف اسم شريكة حياتىانا مواليد 25/11/1988

    ردحذف
  144. ممكن اسمع اغنية رضا انا بتعلم منك شكرا يا احلى كنترول

    ردحذف
  145. بحبك اوى يامحمود ياحبيبى ونفسى تكون ليا حبيبتك ندى

    ردحذف
  146. انا اسمى اية بمسى على قناة المولد

    ردحذف
    الردود
    1. هاى اية وانا بمسى على قناة ولاد البلد انا اسمى سها

      حذف
  147. الدولى برايز العراقى ابو وعد وعد والله اعلم

    ردحذف
  148. انا بصبح على احلى شباب

    ردحذف
  149. ممكن لو سمحت اعرف ايه حظ برج الميزان النهارده

    ردحذف
  150. سامح الشناوى23 أغسطس، 2012 2:48 م

    كل سنه وى انتو طيبين على احلا شعب فى الدنيا

    ردحذف
  151. بحب شهد اوى

    ردحذف
  152. البــــ محسن ـــــا شــ حمزة ـــا15 سبتمبر، 2012 3:19 ص

    احب اتعرف على فتاه

    ردحذف
  153. عايزه اعرف اسم شريك حياتي انا مواليد 14\6\1989

    ردحذف
  154. انا محمد فوزى عاوز اقولك لكل العالم ولكل مشاهدين القناة انى بحب ولاء اوي ومليش غيرها

    ردحذف
  155. هاى انا سارة من اليكس بمسى على قناة ولاد البلد

    ردحذف
  156. ممكن اشترك معكم

    ردحذف
  157. ممكن نتعرف

    ردحذف
  158. ممكن نتعرف

    ردحذف
  159. كل عام والامة الاسلامية بخيربمناسبة عيدالاضحي المبارك

    ردحذف
  160. محمود حلميس بيمسى على كتيبة 37 طرق سناء رديف 1/12/2012

    ردحذف
  161. السلام عليكم

    ردحذف

اشترك على صفحتنا على الفيسبوك ثم أكتب تعليقك بكل حـــرية
https://www.facebook.com/aliragabelgendy
الرابط اسفل الصفحة