قول

خبر هاااام ||

« الشات مضيعة للوقت و المال .. و نشر فساد إجتماعي يؤثر على المجتمع»

الثلاثاء، 6 مارس، 2012

شات المولد , شات قناة المولد , قناة المولد , al moled tv

شات المولد , شات قناة المولد , قناة المولد , al moled tv
تعارف

*19* شات التليفزيون وشات النت
تشابه مواقع شات النت و الدردشات مع شات القنوات التليفزيونية والرسائل.. هي أن الشبان يدخلون الشات للبحث عن البنات..وكذلك تدخل النساء للبحث عن الرجال ولماذا??? لإقامة علاقات محرمة و سكس فاحش و حب محرم و ما أكثر الشواذ على الشات حيث يجدون تربة خصبة لهم.. وقليل جدا من يبحثون عن حوار هادف أو قيمة من تبادل الثقافات فإن الغريزة الجنسية تغلب في وجود الشيطان و الوحدة ولا أحد يراقب..ورغم أن شات التليفزيون به رقابة ممثلة في الكنترول إلا أنه لم يمنع وصول الرجال للنساء و العكس..ربما تصحو ضمائر أصحاب القنوات الفضائية و يمنعون الشات وربما هم لا يعرفون ما يحدث و ربما هذه الدراسة البسيطة تساعدهم على فهم ما يحدث من مهازل وحرمات للبيوت وأن تعجل بمنع الشات و جعله فقط لبث معلومات تخص القناة أو رسائل تناقش موضوعات هامة.


هناك 362 تعليقًا:

  1. لازم ارضى بالنصيب واعيش فى الدنيا من غير حبيب

    ردحذف
    الردود
    1. معلش يا حبيبى عيش بقى الشويه اللى فاضلين من عمرك

      حذف
    2. النصيب خلاص رااح

      حذف
    3. بحبك حب ماله حد حسام الامير ابو الدحلوبى

      حذف
  2. عصمت كان نفسى اكمل عمرى معاكى

    ردحذف
  3. كل سنة وكل أم طيبة

    ردحذف
  4. السلام عليكم ... أزيكم يا جماعة

    ردحذف
  5. بحبك مووووووووووووووووت

    ردحذف
  6. انا ابوزيد بحب قناة المولد

    ردحذف
  7. الصحاب ميزو سعد اسلام سكلانه

    ردحذف
  8. احمد عبد الكريم الحمديه و الفلاق الشب ميزو

    ردحذف
  9. الصحاب اسلام الصرى ابوهريد الباشا حبييكا السيد رمضان الباشا احمد جمال

    ردحذف
  10. الصحاب مصطفى سعد و معتز شعبان

    ردحذف
  11. تحياتى للكنترول ميزوسعد

    ردحذف
  12. تحياتى للكنترول وقناه المولد وك الناس الحلوه

    ردحذف
  13. mohamed >>>>>>>>>>>>> 0111695412717 مارس، 2012 2:43 ص

    انا محمد البغبغان مطرب شعبى بحب قناة المولد واريد بنت جاده

    ردحذف
  14. انا عبد القدوس من اسوان اريد التعرف علي بنت من المنصورة
    انا شاعر / بكتب اغاني حزينا جدا لوسمعتوها هتعجبكم اوي لكن مين يساعدني اوصل احلمي عبدالقدوس الاسواني
    دا اميلي ممكن تبعتولي علية مساعدتكم bikhmking@yahoo.comاو علي الرقم دا 0174404526

    ردحذف
  15. عبدالقدوس الاسواني / هي لية تجارب الحب مأسويــــة لدرجة انك لووو عاوز حاجه ممكن تخسر قصادها 1000حاجة

    ردحذف
  16. عبدالقدوس الاسواني / تحياتي لكل الزوار صغير وكبير حُر وأثـير طيب وشرير الموهم اننا مننزلش التحرير

    ردحذف
  17. عبدالقدوس الاسواني / تحياتي لكل الزوار صغير وكبير حُر وأثـير طيب وشرير الموهم اننا مننزلش التحرير
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>
    عبدالقدوس الاسواني / تحياتي لكل الزوار صغير وكبير حُر وأثـير طيب وشرير الموهم اننا مننزلش التحرير
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    عبدالقدوس الاسواني / تحياتي لكل الزوار صغير وكبير حُر وأثـير طيب وشرير الموهم اننا مننزلش التحرير
    ...................
    عبدالقدوس الاسواني / تحياتي لكل الزوار صغير وكبير حُر وأثـير طيب وشرير الموهم اننا مننزلش التحرير
    ـــــــــــــــــــ
    عبدالقدوس الاسواني / تحياتي لكل الزوار صغير وكبير حُر وأثـير طيب وشرير الموهم اننا مننزلش التحرير

    ردحذف
  18. السلام عليكم يا احلي شات في الدنيا

    ردحذف
  19. الردود
    1. مصطفى ممكن اتعرف عليك

      حذف
    2. هاى اسلام انا ايمى

      حذف
  20. كل سنه وماما بخير وسعاده

    ردحذف
  21. ممكن اتعرف عليكو

    ردحذف
  22. السلام عليكم

    ردحذف
  23. اوحش شئ في الدنيا انك تعيش لناس مش بيحسو بيك مهما تمل مش معاك ولا وياك

    ردحذف
  24. هااااااااى ممكن اتعرف

    ردحذف
  25. احلى مسا على كل شباب حتتي

    ردحذف
  26. فيلووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

    ردحذف
  27. هاى انا على الماجيك من جيزه هرم ممكن اتعرف عليكم

    ردحذف
  28. يجماعه ده الميل بتاعى ali_magek2 ماشى لو حد حابب يتعرف ياريت وحده تكون اموره وحنينه ؟؟

    ردحذف
  29. تحياتى لكل رديف 1\9\2012 من حازم مزيكا مطريه واحد بس

    ردحذف
  30. انا مصطفى بحبك يا ايمان

    ردحذف
  31. دفن المهرج ابنــه الوحيد !!

    ثــم صعد إلى المسرح، فضحكـ الجمهور

    نفضّ المهرج يده من الترآب
    ... ... ...
    ضحكـ الجمهور أكثر!!

    انفجر المهرج باكياً وتعآلت الضحكـــات في كل مكان

    ... سقط المهرج ميتاً على المسرح !!!

    وقف الجمهور وصفق بحرارة ..

    بأختصار:
    عندما تعتاد على اسعاد النآس، فكــن على ثقة بأن الناس
    لن تشعر بمآ تمر به من ضيقة أبداً :((

    ردحذف
  32. انا ميدو بجد بحب قناة الولد وبحي كل شباب الشات

    ردحذف
    الردود
    1. انا كريم من المنيا برج الاسد عاوز اعرف اسم شركية حياتى

      حذف
    2. بسنت

      حذف
    3. هاي
      انا بمسي علي الناس الموجودة علي المولد

      حذف
    4. هاى انا نودى وبصبح على كل الموجودين دلؤتى ونفسى اتعرف عليكو كلكم

      حذف
    5. انا اسلام عايز اعرف شريكة حياتى انا 15_1_1998 عايز اعف كل حاجة عنها وانا برج الجدى

      حذف
    6. يا جمعاة ممكن تعرفو اسم شيريكة حياتى انا اسلام 15_1_1998 برج الجدى

      حذف
    7. مش لازم تعرفي

      حذف
    8. هاى انا سعداوى من مصر مقيم بالاردن للتعارف الجاد باردنية نشمية عمرى 23

      حذف
  33. انا كريم من المنيا وعجب بشات قناة المولد وعاوز ابقى صديقك ممكن يا كنترول

    ردحذف
  34. هاي انا توتا انا اول مرة ادخل هنا ممكن اتعرف عليكم

    ردحذف
  35. هاى انا سيمو ممكن اتعرف باى حد موجود

    ردحذف
  36. هاااااااااااااااى

    ردحذف
  37. انا سمر برج العذراء اسم شريك حياتى ؟

    ردحذف
  38. احلى مسا على قناة المولد والشات كلة ة

    ردحذف
  39. هاى على كل الناس

    ردحذف
  40. احلي مسا على. م ابصيري ر مطر ن صفا ن مايكل من الجودز نسور مصر

    ردحذف
    الردود
    1. انا انجى من المنصورة مواليد 8\7\1995 عاوزة اعرف اسم شريك حياتى

      حذف
    2. هاي انجي انا محمود ممكن نتعرف ياقمر

      حذف
  41. السلام عليكم

    ردحذف
  42. السلام عليكم

    ردحذف
  43. السلام عليكم

    ردحذف
  44. هااااااااااااى

    ردحذف
  45. ممكن اتعرف عليكم

    ردحذف
  46. هاى ممكن اتعرف واعرف ازاى ادخل شات

    ردحذف
  47. هو مفيش حد موجود هنا على الشات ندردش سوء
    انا احمد من اسكندرية 17 سنة

    ردحذف
  48. صباح الحب لكل الموجودين(besooo)(samar)

    ردحذف
  49. سلامى من كيرلاس الى ياسين رديف1/5/2012

    ردحذف
  50. هاااااااااااااااى
    حرية

    ردحذف
  51. كل سنة وانتو طيبين

    ردحذف
  52. انا احمد من اسيوط ولو انتي سمعاني يارنا انا بحبك موووووووووووووووووووووت <3

    ردحذف
  53. انا احمد محمود من السويس 17 سنة
    ممكن نتعرف علة بنت تكون محترمة
    اوي بعد ازنكوم

    ردحذف
    الردود
    1. هاااااااااااااااااااااااااى انا هايدى

      حذف
  54. فارلتلة

    ردحذف
  55. انا انور محمد ابوالعفى من سوهاج حرجا المجابره نجع القاضى والحضرى دى احلى قناه

    ردحذف
  56. انا احمد الجزار ممكن اكون صديق مش ثقيل

    ردحذف
  57. انا احمد ممكن اكون معاكواااااااااااا
    تيتو
    من ابو كبير
    هادى
    من الشوبكى

    ردحذف
    الردود
    1. منور يااحمد الشات كله كم عمرك يااحمد انا مرام

      حذف
  58. 'فقلفلقرل'صث

    ردحذف
  59. انا بدر ممكن اكون معاكم

    ردحذف
  60. لو سمحت يا ميمو ممكن اشترك معاكم فى الشات

    ردحذف
  61. هااااااااااى اناملاك الحب ممكن اتعرف بحدمحترم

    ردحذف
    الردود
    1. هاى ملاك الحب ممكن اتعرف بيكي انا كابتن حسام 21 سنة مصرى اليكس

      حذف
    2. هاى ممكن اتعرف علي بنت رومانسية لاجمل و اروع قصة حب

      حذف
  62. اناملاك الحب ممكن اشترك معاكو

    ردحذف
  63. اناسوسوممكن اكون معاكويااحلى كنترول

    ردحذف
  64. ممكن اعرف حظي اليوم

    ردحذف
  65. ممكن اعرف شريك حياتي شيما مواليد9\9\1996

    ردحذف
  66. انا اسمى حبيبة مواليد 2\3\\1995 ممكن اعرف شريك حياتى وسنة ونسبه الحب ومنين وبيشتغل ايه

    ردحذف
  67. ممكن اتعرف علي بنت من الجيزة

    ردحذف
  68. هاى انا سمر

    ردحذف
  69. انا سمر من المنصوره بحب شات المولد مووووووووووووووت احلى قناه فى الدنيا

    ردحذف
    الردود
    1. momken at3araf beky ya samar??? ama hossam mn alex

      حذف
  70. i love you mooooooooleeeeed

    ردحذف
  71. هاى انا مرام ممكن اتعرف عليكم

    ردحذف
  72. انا بحب واحده اسمها {R} وهيا عايزةتسيبنى وانا بحبها اوووووووى ياريت حد يساعدنى{2aser el3zab {R

    ردحذف
  73. محمد دغيدي6 مايو، 2012 5:57 م

    هاي علي كل الناس ال منوره قناه المولد انا بهدي اغاني المولد لحبيبت قلبي ام ابراهيم وبقول ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي انتي وهيما

    ردحذف
  74. هاى انا كريم ممكن اكون صديق لاحلى اصدقاء

    ردحذف
  75. احب ان اكون وحيدا على ان يكون معى احد خائن لا يعرف الاخلاص ___ح__ب__زائف _______كيمو

    ردحذف
  76. سلام عليكم معكم عصام ممكن اكون صديق جديد

    ردحذف
  77. ممكن اكون صديق جديد لكم

    ردحذف
  78. ممكن اكون صديقة جديدة

    ردحذف
  79. بحبشات المولدلان حبيبي بيشتغل كنترول فية اسراء

    ردحذف
  80. هااى يارب كون مع مصر

    ردحذف
  81. انا اسلام مساء الفل عليكما على احلى ناس على قناة المولد

    ردحذف
  82. انا كنت بحب اواى بهدى ال ن اغنيت سمسم شهاب

    ردحذف
  83. هاى ساره من الفيوم 16س

    ردحذف
    الردود
    1. هاي سارة ممكن نتعرف انا محمود من البحر الاحمر 19 سنة

      حذف
  84. عايز اعرف اسم شريكه حياتى وبلدها انا كمال 1995\8\20

    ردحذف
  85. ايمن المصرى30 مايو، 2012 7:06 م

    تحية رديف 2012/9/1

    ردحذف
  86. هاى يا مرام وصباح الخير

    ردحذف
  87. هاى زيكو صباح الفل انا تايجر

    ردحذف
  88. انا موئه ّ منه حبيبتك يابيبو ياوليد
    وحشتنى اوى اوووووووووووووى
    مابقتش قادره استحمل عاوزه اسمعك اشوفك هموت
    بحبك اوى

    ردحذف
  89. هاى انا يارا من مصر اهلا بيكم وبكل اللى موجودين هنا وياترى هتختار مين رأيس لمصر

    ردحذف
  90. هاااااااااااااااى على قيادة الواء 109

    ردحذف
  91. انا بحبك يا رنا

    ردحذف
  92. علي فكره انا ماليش زنب بالحصل

    ردحذف
  93. ناجح يا مرسى على اللول -بنى عبيد-ابوقرقاص-المنيا

    ردحذف
  94. هاااااااااااااااااى ممكن اكون معاكو

    ردحذف
  95. انا بحب شفيق وشفيق بيحبينى اركب العجلة ومرسى يزقنى

    ردحذف
  96. هاى انا ميرو

    ردحذف
  97. هاى انا ميرو
    من مصر عند16 نه

    ردحذف
  98. السلام عليكم

    ردحذف
  99. هاااااااااااى

    ردحذف
  100. بجد اجمد قناة المولد

    ردحذف
  101. اجدع سلام واجدع تحيه لقناة المولد والكنترول ولحمادة اخويا وامل

    ردحذف
  102. صباح الخير عليكم اناH 21 سنة اريد التعرف على بنوتة جميلة تكون محترمة مش مرتبطة

    ردحذف
  103. كان نفسي تحبيني زي مبحبه

    ردحذف
  104. هاي انامصطفي من الاسكندريه

    ردحذف
  105. انا بحبك مووووووووووووووووووووت يا علاء

    ردحذف
  106. ~๖̶ۣۜʕۣۨʔ بودي~๖̶ۣۜʕۣۨʔ الحب~๖̶ۣۜʕۣۨʔ كلو ~๖̶ۣۜʕۣۨʔ24 يونيو، 2012 6:45 م

    ~๖̶ۣۜʕۣۨʔ السلام عليكم~๖̶ۣۜʕۣۨʔ
    ممكن نتعرف علي الناس الحلو دي الي موجوده ولد بنت مش مهم المهم اني اتعرف علي ناس محترمه وبس~๖̶ۣۜʕۣۨʔ

    ردحذف
  107. هاى انا اول مرة ادخل شات ممكن اكون صديقة واتعرف عليكو

    ردحذف
    الردود
    1. هااااااى شيماء

      حذف
  108. انا عايزة ادخل شات قناة المولد ومش عارفة لو حد عارف يرد عليا

    ردحذف
    الردود
    1. لو عرفتى عرفينى

      حذف
    2. اهلا يا ريهام انا احمد وعاوز اتعرف ممكن انا 16 سنه

      حذف
  109. الحب الوحيد
    :<3

    ردحذف
  110. كرهت الحب واشواقه
    لانني لم اجد منه سوى العذاب
    والالم...
    والدموع الساكبه..

    ردحذف
  111. هاى انا نور عاوز اتعرف على بنوته من السويس بسش تكون بتعرف ... ترقص
    وبسلم على كوكو

    ردحذف
  112. يا جماعة انا عايزة اتعرف عليكم كلكم ممكن ولا لاء انا ملك

    ردحذف
    الردود
    1. هاي ملك انا محمود ممكن اتعرف عليكي

      حذف
  113. منورين

    ردحذف
  114. انا اسمى عبدالله من المنصوره 15 سنه وعايز اتعرف على شريك حياتى

    ردحذف
  115. ياااااااااااااا شروق انا كويس وبخير وياريت تكون كويسه بس تطمني عليكي قبل ما تخرجي بكرة

    ردحذف
  116. هاى انا روكا

    ردحذف
  117. انا بحب قناة المولد وانا وابن خالتى وبنت خالتى وتحية لخلتى حنان الى مسافرة العمرة والف مسة على لولو (اسلام بورسعيد)

    ردحذف
  118. هاى انا شيماء مواليد 10/9/1998 عايزه اعرف اسم شريك حياتى وسنه الجواز وكل التفاصيل عنه

    ردحذف
  119. هاى زيكو ممكن نتعرف انا اول مره ادخل هنا ايام وبنعشها sh

    ردحذف
    الردود
    1. هااااااى زيكو انا ريهام

      حذف
  120. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

    ردحذف
  121. هااااااااى انا ريهام 19 سنه من اسكندريه عايزه اتعرف على شاب محترم

    ردحذف
    الردود
    1. هاي ريهام انا محمود من البحر الاحمر 19 سنة ممكن اتعرف بيكي

      حذف
  122. يا جمعاة ممكن اتعرف عليكو

    ردحذف
  123. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    ردحذف
    الردود
    1. حبيبة القلب13 يوليو، 2012 2:37 ص

      وعليكم السلام

      حذف
  124. يا جماعة كل سنة وانتو طيبين كلوكو وبخير وسعادة

    ردحذف
  125. يا جماعة نفسى اتعرف على حد منكو انا اسلام اسو

    ردحذف
  126. انا اسلام 15_1_1998 عايز اعرف شريكة حياتى اسمها اية

    ردحذف
  127. انا احمد من اسماعيليه و باهدى اغنية بحبك انا لروح قلبى

    ردحذف
  128. ازيكو يا جماعة

    ردحذف
  129. السلام عليكم

    ردحذف
  130. انااحمد من محافظه المنوفيه من قريه بخاتى ونفسى اعرفك شريك حياتى واسمه ايه لو سمحتوا ومنين
    انا سنى 27_7_1996

    ردحذف
  131. بنسوار

    ردحذف
  132. على فكره احنا عمرنا ما هيوصلونا للشات بالسهوله دى ياجماعه هماعايزنا ندخل بالموبايل عشان يخدو فلوس على كل رساله نبعتها

    ردحذف
  133. انا مروة من مصر عايز اعرف اسم شريك حياتى وبلدو وسنة الجواز

    ردحذف
  134. هاى انامروة ممكن اعرف حظ برج الغذراء اليوم

    ردحذف
  135. هاى انا روميساء

    ردحذف
  136. العمده اسلام بسمى على صابرين وكل سنه وانتى طيبه

    ردحذف
  137. اسلام ممكن ارعرف بنت جميله وكل سنه وانتو طبيبن

    ردحذف
  138. صباح الخير وانشاء الله جمعة مباركة-عائلة بكير-المرج

    ردحذف
  139. انا احمد من الشرقيه وعندي 16 سنه وعايز اعرف شريكت حياني وده الياهو بتاعي لو حبت تعرفني smsm2017

    ردحذف
  140. مرحباااااااااااااا

    ردحذف
  141. مرحباااااااااااااا

    ردحذف
  142. كرحبااااااااااااااااااا

    ردحذف
  143. سلام عليكم انا ميمي من مصر وعايز اتعرف علي اصدقاء قناة المولد واكون واحد منكم

    ردحذف
  144. انا بوسي من اسوان موليد 13/12/1993عايزه اعرف شريك حياتي

    ردحذف
  145. هاى انا عايز اتعرف

    ردحذف
  146. هاى انا محمد من مصر وعايز اشارك فى صفحة الشات

    ردحذف
  147. هااااااى ممكن تقبلونى صديقه لكم

    ردحذف
  148. بحبك يا احمد شقاوه اوووووووووووى ربنا يخلينا لبعض

    ردحذف
  149. معتز الحزين25 أغسطس، 2012 2:23 ص

    انا بجد نفسى حبيبتى ترجعلى تانى بس مش عارف اوصلها نهائى وهموت من بعادها عنى

    ردحذف
  150. معتز الحزين25 أغسطس، 2012 2:26 ص

    ممكن اتعرف بيكم يا شباب انا ضيف جديد

    ردحذف
  151. انا عايز اعرف اسم شريكه حياتى اسمى كمال 20\8\1995

    ردحذف
  152. كمال + رشا

    ردحذف
  153. ان كرامتــك اهم بكثيـــــر من قلبك الجريــح
    حتى و ان غطت دماؤه سماء هذا الكون الفسيـــــح ..
    فلــن يفيد ان تنـــادي حبيبا لا يسمعــــــك ..
    وا ن تسكــــن بيتا لم يعد يـــعرفك احد فيـــه
    و ان تعيش على ذكرى انسان فرط فيــك بلا ســـبب..
    في الحب لا تفرط فيمن يشتريك... و لا تشتري من باعك ..
    و لا تحزن عليه.........................**مــلك**

    ردحذف
  154. دعــDoaaـــاء: انا دعاء من اليكس احب اتعرف عليكووووا

    ردحذف
  155. الباشا محسن حمزة15 سبتمبر، 2012 3:21 ص

    هاى انا اسمى الباشا محسن حمزة واحب اتعرف على بنت تكون حلوة

    ردحذف
  156. صباح الخير عليكو جميحا محمد الجهينى

    ردحذف
  157. السلام عليكم يا قاعدين علىالشات حمو الجهينى

    ردحذف
  158. انا محمد 19 سنه عايز اعرف اسم شريكه حياتى وسنه الجواز

    ردحذف
  159. احب اعرف الجميع انا احب سناء ومش هحب غيرها

    ردحذف
  160. هاى انا ليالى والدلع لى لى 18 سنة عملين ايه

    ردحذف
  161. احمد بحار من المنصوره صباح الخير

    ردحذف
  162. عاوز اتعرف عليكم اسحابىفى قناه المولد احمد من المنصوره

    ردحذف
  163. انا بحبك يا منة ياروح قلبى

    ردحذف

اشترك على صفحتنا على الفيسبوك ثم أكتب تعليقك بكل حـــرية
https://www.facebook.com/aliragabelgendy
الرابط اسفل الصفحة